Tärkein ja voimakkain aseesi asiakaskohtaamisessa?

Kuinka kohtaat asiakkaan?

Kasvokkain tapaaminen on tietysti edelleen aidompaa kuin esimerkiksi somessa käyty keskustelu. Siltikin, sekä verkossa että kasvotusten, huomiointi ja ystävällisyys on ensiarvoisen tärkeää. Kohtaa asiakas positiivisesti, aina. Oikeastaan voisin sanoa että kohtaa KAIKKI, positiivisesti, aina. Tämä ei tarkoita yli-iloista hihittelijää, vaan positiivista kokonaisuutta, jolla viestit että kuuntelet, olet miellyttävä sekä ammattimainen.

 

 

Tärkein ja voimakkain ase, on hymysi. Hymyllä vastataan hymyyn, oletko huomannut? Asiakaskohtaamisessa, ensivaikutelma on kaikkein tärkein, sillä jo ensimmäisten sekuntien aikana, ihminen muodostaa alitajuisesti mielipiteen voiko sinuun luottaa. Hymyilevä henkilö saa toisen vapautuneeksi ja luottamaan itseensä. Herätä siis luottamusta ja ole miellyttävä.

 

Asiakaskohtaamisessa, ensivaikutelma on kaikkein tärkein, sillä jo ensimmäisten sekuntien aikana, ihminen muodostaa alitajuisesti mielipiteen voiko sinuun luottaa.

 

On totta että kaikilla on joskus vähemmän hyviä hetkiä tai päiviä jolloin omat huolet on mielessä päällimmäisenä. Mielentilasi ei saa kuitenkaan vaikuttaa asiakkaan kohtaamiseen. Huippuluokan asiakaskohtaamisen tuottaja, ei anna kotiolojen vaikuttaa siihen millaista palvelua annat! Aito asiakaspalvelija on sellainen jolla on kyky kääntää jopa asiakkaan huono fiilis päinvastaiseksi, positiiviseksi.

 

Kysy voitko auttaa, anna omaa osaamistasi,ilmaiseksikin. Kuuntele mitä sinulle vastataan ja sitten kysytään lisää, ja kuunnellaan taas lisää.  Asiakas antaa sivulauseissakin paljon arvokasta informaatiota, joten kun kokoat kaikki kuulemasi palaset kokonaiseksi palapeliksi, osaat tarjota asiakkaalle sen täydellisen avun.

 

Ehdota selkeää ratkaisua, vastaus on joko kyllä tai ei, josta pääset jälleen jatkamaan kysy-kuuntele kartoitusta. Varmista että ehdotus on ymmärretty, ja lukitse vastaus. Tämän päätteeksi teitä on kaksi tyytyväistä, tyytyväinen ostaja ja tyytyväinen myyjä.

 

Kohtaa ihminen ihmisenä. Kohdataan asiakas ihmisenä ja persoonana, ollaan kiinnostuneita miten hänellä menee ja annetaan palvelua.

 

 


Sari Parikka, MyyntiAgenttiS.
Kylmää ripaa pelkäämätön Lappeenrantalainen myyntityön sähköjänis, 6 vuoden kokemuksella liikelahjojen ja profiilituotteiden parissa. Toimii B2B pelikentällä yrityksien menekinedistäjänä tuoden uutta ja tuoretta naisnäkökulmaa alalle.

www.facebook.com/MyyntiAgenttiS/

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *