Laita itsesi likoon

Yrittäjänä ja asiantuntijana henkilökohtaisessa myyntityössä, joudut laittamaan itsesi likoon päivittäin.

Mitä tämä tarkoittaa? Moni haluaa pysyä ns. Anonyyminä tässä some- ja digimaailmassa. Valitettavasti se vain ei ole kovin uskottavaa. Miksi henkilö, joka fb profiilillaan jakaa kissakuvia, ei suostu paljastamaan kasvojaan ja muuta elämäänsä? Miksi kuuntelisin hänen neuvojaan?

Olen kuullut useilta yrittäjiltä että fb on ”henkilökohtaiseen käyttöön” ja en hoida työasioitani sitä kautta.. ”ottakoot yhteyttä puhelimella tai yrityksen fb sivulla.”

Pieleen menee, sanon minä.
Ihmiset haluavat samaistua, oppia tuntemaan ja luottaa, ennen kuin palveluja ollaan valmiit ostamaan.

 

Itse palveluja ja keskusteluja käydessäni herättävät seuraavat asiat luottamusta:
-henkilöllä on oma kuvansa profiilikuvassa, kissalta tai ruusulta en ostaisi mitään, saati kuuntelisi neuvoja.
-kuva on suht tuore, ei vauvakuvia.
-usein työpaikka/ yrityksen nimi on katsottavissa
-omalla naamallaan voi keskustella asiallisesti, ei ilkeile ns nimimerkin takaa.
-hän jakaa omaa asiantuntemustaan keskusteluissa.

Toimin somessa kuin oikeassakin elämässä. Pyrin viestimään samoin, asiallisesti ja pilke silmäkulmassa, sillä eihän elämän ole tarkoitus olla kuitenkaan turhan vakavaa!

Uskalla siis laittaa itsesi likoon. Laita profiilisi näkyviin somessa, julkaise asioita omalta osaamisalueeltasi ja keskustele avoimesti. Ole vain oma itsesi rohkeasti, kukaan meistä ei ole täydellinen.

Odotan mielenkiinnolla sinun esiintuloasi. Mistä aiheesta haluat kertoa muille?

Sari Parikka, MyyntiAgenttiS
Kylmää ripaa pelkäämätön Lappeenrantalainen myyntityön sähköjänis, 6 vuoden kokemuksella liikelahjojen ja profiilituotteiden parissa. Toimii B2B pelikentällä yrityksien menekinedistäjänä tuoden uutta ja tuoretta naisnäkökulmaa alalle.

 

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *